اخبار و مقالات

​مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو:/کاهش قندهای ساده در مواد غذایی / سلامتی جامعه با برنامه های سازمان غذا و دارو
تاریخ انتشار : 1395/4/14 ساعت 09:24:43


مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو:/

کاهش قندهای ساده در مواد غذایی / سلامتی جامعه با برنامه های سازمان غذا و دارو

 
مواد غذایی> مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: به تمام صنایع ابلاغ کرده ایم که غلظت عادی قندی های ساده را حداقل 10 درصد کاهش یابد.

دکتر بهروز جنت، مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو  گفت: سازمان غذا و دارو کاهش مقدار قندهای ساده در فرآورده های غذایی تولیدی را با جدیت در دستور کار قرار دارد و این برنامه را با قاطعیت دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: به تمام صنایع ابلاغ کرده ایم که غلظت عادی قندی های ساده را حداقل 10 درصد کاهش دهد در نتیجه این موضوع کمک بسیار بزرگی برای سلامتی جامعه است.


دکتر جنت اظهار داشت: همچنین سازمان غذا و دارو در مصرف روغن ها و کالری که در مواد غذایی وجود دارد را فرهنگ سازی می کند که کاهش پیدا کند.

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو ادامه داد: امروزه محصولاتی که در بازار با مجوز سازمان غذا و دارو عرضه می شود نشانگرهای رنگی تغذیه ای را برای راهنمایی مصرف کنندگان در انتخاب تغذیه سالم بر روی خود دارند که این موضوع مهم ترین برنامه سازمان غذا و دارو بوده است که از سال گذشته شروع شده است.

منبع:ایفدونا